Met het project sporen in Arnhem beoogt ProRail de capaciteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de sporen rond station Arnhem te vergroten. Op deze manier wordt ingespeeld op de verwachte groei van het aantal reizigers in de nabije toekomst.
De werkzaamheden omvatten de bouw van een ongelijkvloerse spoorkruising met een lengte van 735 meter, een vierde perron en twee nieuwe perronsporen. De huidige perronoverkappingen en perrons alsmede de passerelle worden vervangen.
Plaats: Arnhem
Opdrachtgever: Prorail
Aannemer: BAM Utiliteitsbouw Arnhem
Architect: UN Studio
Constructeur: Movares
Realisatie: 2009-2012
Tonnage: ca. 1200 ton
Buiting heeft voor dit project de complete staalconstructie geleverd van de passerelle, de perronoverkappingen, de trappen incl. balustrades en de liften. Vrijwel al het staal is in een aantal buitendienststellingen gemonteerd. Om de montage van de grote hoeveelheid staal in de beperkte buitendienststellingen te kunnen realiseren zijn alle perronoverkappingen in grote segmenten bij Buiting in Almelo voorgemonteerd waarbij ook de beplating en installatiewerk door derden bij Buiting op het terrein zijn aangebracht. Vervolgens zijn in de buitendienststellingen deze voorgemonteerde grote elementen in 1 keer op de plek gelegd waardoor zeer snel gebouwd kon worden.