Plaats: Amersfoort Zielhorst
Opdrachtgever: Interbest
Realisatie: januari 2016
Tonnage: 53 ton

In verband met een wijziging van de wegenloop van de A1 bij Amersfoort-Zielhorst heeft Interbest ons gevraagd een bestaande reclamemast 120° zodat deze beter leesbaar is voor het verkeer

De mast bestaat uit 1 reclamebord met vaste doeken en 1 digitaal bord met  een ledscherm.

Omdat de A-1 kruising bij Hoevelaken is gemodificeerd is het ledscherm slecht leesbaar en daarmee amber verhuurbaar.

Ons is gevraagd het bord 120° te roteren zodat het ledscherm voor het verkeer komende vanaf Amsterdam weer duidelijk leesbaar is.

Om de 500 tons kraan op positie te krijgen moest er een dam in een sloot worden gemaakt en ca 250 rijplaten worden gelegd.

Omdat de borden die aan de mast hangen verschillende gewichten hebben is het zwaartepunt niet symmetrisch, dit is een probleem bij het hijsen.

Buiting heeft een slimme constructie bedacht waarmee de mast dusdanig gehesen kan worden zodat de nagenoeg vlak hangt, hetgeen essentieel is voor de montage.

De pole hebben we op ca 10 meter hoogte ontkoppeld, het geheel geroteerd en en vervolgens weer gemonteerd.

Het te hijsen gewicht was 53 ton.